İnternet konuşma kısaltmaları

Ana Sayfa » Teknoloji » İnternet konuşma kısaltmaları
İnternet konuşma kısaltmaları

Günümüzde anlık ileti programlarının çoğalması ve internet kullanıcılarının büyük çoğunluğunun genç olması beraberinde konuşma diline bir takım kısaltmalar getirmiştir. Her ne kadar dilimizi düzgün bir şekilde kullanmamız gerekse de, bu gençlik akımı konuşma dilimizi zora sokuyor. Gençlerin kendi aralarında kullandığı kısaltmalar neredeyde bir dil olacak kadar yaygınlaşmış durumda. Hal böyle olunca interneti kullanan herkesin bu kısaltmaları bilmesi yarar sağlıyor. Bu kısaltmaların bir kaçını şu şekilde sıralayabiliriz;

  • “Tamam” kelimesi için kullanılan kısaltmalar; Tm, tamm, oke
  • “Güle Güle” kelimesi için kullanılan kısaltmalar; Grşz, by, bb
  • “Öpüyorum” kelimesi için kullanılan kısaltmalar; Mujk, mck, mcq
  • “Aşkım” kelimesi için kullanılan kısaltmalar; Ajkm, acqhm, aşkm
  • “Dostum” kelimesi için kullanılan kısaltmalar; Kanki, panpa, gank
  • “Selam” kelimesi için kullanılan kısaltmalar; Slm, sa

ve daha bilmediğimiz pek çok kısaltma kullanılmatadır. Bunlarının haricin de ise;

  • Sçs: Seni çok seviyorum
  • Kib: Kendine iyi bak
  • Aeo: Allaha emanet ol

gibi kısaltmalar kullanılmaktadır.

İnternette konuşma kısaltmaları

İnternette sosyal medya ilerledikçe konuşmalarda hızlı bir şekilde değişime uğradı. Artık insanlar uzun uzun yazmak yerine belli kalıplaşmış internet sözleri ile muhabbete girmeye ve yorum yazmaya başlıyorlar. Peki internet konuşma kısaltmaları aslında nasıl yazılıyor ne diye dokunuyor sizler için incelemek istedik. Yeni fenomen olan internet sözlüğüne bir bakalım.

  • Selam sözcüğünün internet kısaltılması slm
  • Seni çok seviyorum sözcüğünün internet kısaltılması SÇS
  • Öpüyorum sözcüğünün internet kısaltılması muck muck, öptm
  • Dostum sözcüğünün internet kısaltılması kankito, panpa,
  • Güle güle sözcüğünün internet kısaltılması by, grşz, bye
  • Kendine iyi bak sözcüğünün internet kısaltılması kb
  • Tamam sözcüğünün internet kısaltılması tm, tmm, oki, oke, yes

İnternet sözlüğü olarak geçen bu sözlerin kısaltılması gençler arasında oldukça yağın bir hal aldı. Her ne kadar Türkçemiz katlediliyor gibi görünse de, yaygınlaşmaya devam ediyor. İnsanlar artık hızlı okuma tekniğini geliştirdikleri için de kısaca yazıyor ve zaman kaybından tasarruf ettiklerini sanıyorlar. Oysa öpüyorum kelimesini yazmakta çok büyük bir zaman almıyor.

3.67 avg. rating (73% score) - 3 votes

İnternet konuşma kısaltmaları - Yorumlar

YORUMLARINIZI PAYLAŞIN

 

Yapılan Yorumlar

Yunus Çavdaroğlu03 Haziran 2010

Merhabalar öncelikle kendimi tanıtayım ismim Yunus kısaltmalar hakkında dusuncelerim soylemek isterim kısaltmalar türkçeye haykırıdır ama avantajları ise cabuk cvp verme fakat kendi dilimizi kaybediyoruz dilimize sahip cıkalım arkadaşlar.

Ack01 Ocak 2016

Hem dilden bahsediyorsu hemde kisaltma kullaniyorsun bu ne bicim bisi yaaaa

Serhat akat11 Temmuz 2010

Kendim ister messengerda, ister başka bir forumda olsun kısaltma kullanmadan yazmaya gayret ederim ki başkalarına örnek olayım. Tabi yararıda yok değil. SMS yazarken yerden ve paradan tasarruf sağlayabiliriz =)

emre01 Mart 2011

ymm ne
demek

güney30 Nisan 2016

tmm demek adamin eli y ye kaymistir .d

Ali Öztürk01 Mart 2011

Emre muhtemelen karşındaki kişi “tmm” diyecekmiştir. Çünkü dikkat edersen “t” harfi ile “y” harfi yan yana. 😀 Hepimiz hata yapıyoruz.

Salih Coşkun02 Mart 2011

Emre arkadaşım;
YMM demek, Yeminli Mali Müşavir demektir bunun kısaltılışıdır.
Yeminli Mali Müşavir de şirketlerin kdv iadesi ve tasdik işlemlerine bakan kişilere denir.Yani denetimcidir.

Asker Taha11 Haziran 2011

yunus cevap derken cvp diyosun bir bakmanı isterim :D:D:D:D

germiyan10 Ekim 2011

ayrıca insanların birbirine fiil olarak kullandığı kısaltmanın masum bir açılımı da vardır,
mesela : A.K = Adını Koydum , Arkandan Konuşurum.
cümle içinde kullanırsak : senin A.K = senin adını koydum ! manasına gelir. yaptığı bir davranıştan ötürü tepkiyi dile getirir.
ayrıca şöyle de kullanılmaktadır : senin A.K = senin arkandan konuşurum. gibi.

bazen küfür sandığımız kelimeler de farklı kullanımlara sahiptir.

sanki20 Ekim 2011

evet. küfür şeklinde olanı a.q. yazılır.
ho : haberin olsun
md : müsait değilim

CRAZY1412 Aralık 2011

k.b.
“kusura bakma”

missie18 Mart 2012

Acaba kib arkadaşlar arasında mı daha cok kullanılır yoksa sevgililer arasında özel olarak mı söylenir..?

abdullah karaaslan22 Temmuz 2013

O.Q.
A.Q
S.S.
S.S.S
NE DEMEK BİLEN VARMI?

evet08 Ağustos 2013

teşk. teşekkür ederim deilmi

murat26 Temmuz 2014

ö.d
ne demek ulaaa 😀

Sait18 Ocak 2016

Önemli değil demek

Dilek Korz28 Ağustos 2014

Bana gore evet turkcemizi kaybediyoruz ama arkadaslar arasi konusmalarda uzun kelimeler yazmak zor geliyor.Fakat bunu hic bir sekilde guzel turkcemize yansitmiyoruzzz;))))))))

Serocan29 Ağustos 2014

yok yaa o gülme annlamına gelıyo 😀

Qarejma25 Eylül 2014

”zmd” ne anlama geliyo acaba

artizz15 Ocak 2015

sayın yusuf çavdaroğlu kendin diyosun kısaltma aykırıdır diye kendin kısaltma kullanıyosun örnek: cvp

elif senay17 Mart 2015

Sg ne demek

0534850171823 Mayıs 2015

Biliyonuzmu gs kisaltmasini benim dedemin dedesinin ninesinin oglunun oglunun sevgilisinin amcasinin yigeni kaninda buldu yani kisacasi benim uzak uzak akrabam olur:-) 🙂 🙂 🙂

fth27 Ağustos 2016

Öd ne demek bilen varmı

Yok18 Aralık 2016

Oq ne demek

kara cahil26 Haziran 2017

Hom ne demek arkdş yazıyoda yanlş yazmdını biliyom sorunca kızdı lütfen bilen varsa hom ‘ un anlmını söleyebilirmi

BENZER İÇERİKLERİlginizi çekebilecek diğer içerikler

SOSYAL MEDYADA BİZSitemizin sosyal medya hesapları

ÖNE ÇIKAN KATEGORİLER

RASTGELE İÇERİKLER

Kızarmış dondurma Göz kapağımız neden açılıp kapanır? Prostat nedir? Eurovision nedir? İlk lunapark Kışın hangi meyveleri tüketmeliyiz?

FACEBOOK'TA BİZ

Hoşgeldiniz

iyzi - Tüm Hakları Saklıdır